برترین غذای فضایی، یک سالاد گیاهی خوشمزه

به گزارش یزد بلاگ، فارس نوشت: دانشمندان نوعی غذای بهینه برای فضانوردان فراوری نموده اند که ضمن رساندن مواد مغذی مورد احتیاج به بدن، در فضا رشد می نماید.

برترین غذای فضایی، یک سالاد گیاهی خوشمزه

آژانس های فضایی ضمن برنامه ریزی برای ماموریت های طولانی تر، با این چالش دست و پنجه نرم می نمایند که چگونه غذای فضانوردان را تامین نمایند.

اکنون، محققانی در ACS Food Science & Technology گزارش داده اند که یک سالاد گیاهی خوشمزه را به عنوان وعده غذایی فضایی بهینه فراوری نموده اند. آنها مواد تازه ای را انتخاب کردند که احتیاجهای تغذیه ای تخصصی فضانوردان را برآورده می نماید و می تواند در فضا رشد کند.

  • نبرد هوایی اف 18 و میگ 25/ جنگنده روسی حریف آمریکایی را شکست داد

فضانوردان در فضا کالری بیشتری نسبت به انسان های روی زمین می سوزانند و برای سالم ماندن در هنگام قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ریزگرانش به ریز مغذی های اضافی مانند کلسیم احتیاج دارند. علاوه بر این، ماموریت های بلندمدت آینده به رشد مواد غذایی به روشی پایدار در فضاپیما یا ایستگاه های فضایی احتیاج دارند. بنابراین، فولکر هسل و همکارانش تصمیم گرفتند یک غذای فضایی را بهینه نمایند که آن شرایط منحصر به فرد پرواز فضایی را برآورده کند و طعم خوبی داشته باشد.

محققان شناسایی کردند که ترکیب غذاهای مختلف چقدر می تواند احتیاجهای تغذیه ای روزانه یک فضانورد را برآورده کند و در عین حال آب مورد احتیاج برای رشد غذاها را به حداقل برساند. این تیم بعلاوه در خصوص پایداری غذاها در فضا، انتخاب موادی که به کود، زمان و منطقه کمی برای رشد احتیاج دارند و بازیافت بخش های غیرخوراکی، دقت کردند.

از 10 سناریویی که محققان مورد آنالیز قرار دادند، دریافتند که یک وعده غذایی گیاهی متشکل از سویا، دانه های خشخاش، جو، کلم پیچ، بادام زمینی، سیب زمینی شیرین و یا تخمه آفتابگردان کارآمدترین تعادل حداکثر مواد مغذی و حداقل نهاده های کشاورزی را فراهم می نماید. محققان پیشنهاد می نمایند در حالی که این ترکیب نمی تواند تمام ریزمغذی های مورد احتیاج یک فضانورد را فراهم کند، اما مواردی که در این ترکیب وجود ندارند را می توان در یک مکمل افزود.

کشت گیاهان در فضا یک چالش بسیار بزرگ است. جامعه فضایی اکنون چندین دهه است که سعی در انجام این کار دارد. دانشمندان تا به امروز کاهو، کلم، فلفل چیلی، برنج، گندم، پیاز، سیب زمینی و گل های تزئینی را در فضا پرورش داده اند.

  • گذر خدای تاریکی از ایران قابل مشاهده است!

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 دی 1402 بروزرسانی: 13 دی 1402 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 5049

به "برترین غذای فضایی، یک سالاد گیاهی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین غذای فضایی، یک سالاد گیاهی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید