ثروتمندترین کشورهای جهان را بشناسید!

به گزارش یزد بلاگ، ثروتمندترین کشورهای جهان طبق اطلاعات بانک جهانی، به ترتیب درآمد سالانه، قطر، لوکزامبورگ، سنگاپور، برنئی، کویت، نروژ، امارات متحده عربی، هنگ کنگ، آمریکا و سوئیس است.

ثروتمندترین کشورهای جهان را بشناسید!

در سال 2015 قطربا بیشترین درآمد سالانه در حدود 146 هزار دلار در رتبه نخست ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفتهاست و با سرعت بسیاری روبه رشد خواهد بود و در سال 2022 میزبان مسابقات جام جهانی است.این لیست بر اساس اطلاعات بانک جهانی و صندوق بین المللی پول تهیه شده است و قدرت خریدهر نفر نسبت به هزینه زندگی و سطح تورم قرار گرفته است .

طبق این فهرست،ثروتمندترین کشورهای جهان به ترتیب درآمد سالانه قطر، لوکزامبورگ و سنگاپور هستند ودر رده های بعدی کشورهای برونئی، کویت، نروژ، امارات متحده عربی، هنگ کنگ، آمریکا،سوئیس هستند.

10 کشور ثروتمند جهان

1-قطر با درآمدیدر سال حدود 146 هزار دلار

رتبه اول ثروتمندترینکشور، قطر است که غنی از منابع نفت و گاز است. بزرگترین صادر کننده گاز میباشد و درآمد اصلی آن نفت می باشد که حدود 70 درصد درآمد را شامل می شود. از فعالیتهای دیگر این کشور می توان به پتروشیمی، تولید فولاد و کود شیمیایی اشاره کرد. قطرتنها 2.2 میلیون نفر جمعیت دارد و درآمد سالانه این کشور 146 هزار دلار است و به همیندلیل میزبان جام جهانی 2022 شده است. قطر، قبل از پیدایش نفت کشوری فقیر بود و اقتصاد ان بر پایه صید مرواریدبود .

2-لوکزامبورگ با درآمدی در سال حدود 94 هزار دلار

دومین کشور کوچکاتحادیه اروپا لوکزامبورگ است که حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد و بر پایه حکومت دموکراسیاست. درآمد این کشور وابسته به بانک، فولاد و بخش های صنعتی است. هیچ هزینه ایصرف جاده سازی و ارتش نمی شود. بیشتر شهروندان این کشور تحصیل کرده و مشغول به کارهستند. درصد بیکاری این کشور 5.5 درصد است و مالیات بسیار کمی از شهروندان دریافت میشود .

3-سنگاپور با درآمدی در سال حدود 85 هزار دلار

زیباترین مکانهای دیدنی در سنگاپور وجود دارد. از عواملی که این کشور را در لیست ثروتمندترین کشورهایجهان قرار داه است می توان به اقتصاد، آموزش،سلامت، امنیت، آزادی های شخصی و دولت خوب اشاره کرد. حکومت این کشور عاری از فسادو با پیشرفت مالی همراه است. نرخ مالیات این کشور بسیار پایین است و تجارت در اینکشور آزاد است. جمعیت این کشور حدود 5.3 میلیون نفر است. از خدمت های مفید دولت سنگاپوربه مردمش می توان به دادن خانه های لوکس و گران قیمت اشاره کرد که باعث کیفیت بالایزندگی مردم می شود .

4-برونئی با درآمدی در سال حدود 80 هزار دلار

بیشترین درآمداین کشور حاصل نفتش می باشد. از عواملی که باعث ثروت این کشور شده است می توان به سرمایهگذاری در خارج از کشور و همچنین درآمدهای داخلی اشاره کرد .

این کشور حدود418 هزار نفر جمعیت دارد و سومین تولید کننده نفت در جنوب شرقی آسیا و چهارمین تولیدکننده گاز در جهان است. بیشتر محصولات این کشور وارداتی می باشد. بزرگترین کارخانه LNG در این کشور ساخته شده است .

5-کویتبا درآمدی در سال حدود 72 هزار دلار

10درصد از ذخایر نفت جهان در کویت واقع شده است و در اوپکچهارمین تولید کننده است. بالاترین ارزش ارزی در جهان، ارز کویت می باشد. به طوری کهیک دینار کویت معادل 3.28 دلار آمریکا است. بانک ملی این کشور در جهان عرب بسیار پیشرفتهاست. کویت بر پایه نفت و کشاورزی جزو ثروتمندترین کشور جهان معرفی شده است .

6-نروژ با درآمدی در سال حدود 68 هزار دلار

این کشور بهترینصادره کننده است و مواردی نظیر نفت و گاز را صادر می کند. از بخش های مالی این کشورمی توان به تولید نفت و شیلات اشاره کرد. جمعیت این کشور بیش از 5 میلیون است و مردماین کشور در رفاه و آسایش کامل زندگی می کنند. همه افراد برای پیشرفت این کشور فعالیتمی کنند .

7-امارات متحده عربی با درآمدی در سال حدود68 هزار دلار

دومین اقتصاد درجهانی عرب بعد از عربستان امارات است. بیش از 85 درصد درآمد این کشور به نفت، و صادراتنفت تعلق دارد .

8-هنگ کنگ با درآمدی در سال حدود 57 هزارو 676 دلار

از پیشرفته ترینو ثروتمندترین کشورهای جهان هنگ کنگ است که در ساحل جنوب چین واقع شده است. منبع درآمداصلی این کشور کشتی رانی و خدمات مالی است. این کشور حدود155.7 میلیون نفر جمعیت دارد .

9-آمریکا با درآمدی در سال حدود 57 هزار دلار

از بزرگترین کشورهایتجاری و دومین تولید کننده نفت و گاز می توان آمریکا را نام برد. سومین کشور پرجمعیتجهان با حدود 322 میلیون نفر است. بهداشت و سلامت این کشور، و همچنین آموزش آمریکادر سطح بسیار بالایی واقع شده است. از طرفی دیگر بزرگترین بورس جهان متعلق به آمریکا است . آمریکا رتبه نهم ثروتمندترین کشورهای جهانرا دریافت کرده است.

10-سوئیس با درآمدی در سال حدود 56 هزار دلار

از ثروتمندترینکشورهای جهان می توان به سوئیس اشاره کرد. این کشور تولید کننده ساعت های زیبا و شکلاتاست. لبنیات این کشور نیز بسیار معروف است. از امن ترین کشورهای جهان برای ذخیره پولبعد از جنگ جهانی دوم سوئیس است. از صادرات این کشور می توان به ساعت، جواهر، لوازمارتوپدی، واکسن و گلیکوزید، سنگ معدن خام و فلزات اشاره کرد. طبعیت این کشور بسیارزیبا و آرام است و پذیرای بسیاری از گرشگران است .

بعد از این ده کشور ثروتمند جهان، عربستان سعودی، بحرین، هلند، ایرلند، استرالیا، اتریش، سوئد، آلمان، تایوان، کانادا، دانمارک، عمان، ایسلند، بلژیک و فرانسه قرار می گیرند. از طرفی دیگر فقیرترین کشورهای جهان آفریقای مرکزی، کنگو و مالاوی معرفی شدند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: setare.com
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2954

به "ثروتمندترین کشورهای جهان را بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتمندترین کشورهای جهان را بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید