خبرنگاران قیمت مرغ در چهارمحال و بختیاری &zwnjنرخ واحدی دارد

به گزارش یزد بلاگ، شهرکرد-خبرنگاران- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره فرایند نوسان قیمت مرغ در سطح ملی، گفت: هم اکنون مرغ به صورت یک نرخ در استان عرضه می گردد.

خبرنگاران قیمت مرغ در چهارمحال و بختیاری &zwnjنرخ واحدی دارد

حسن شمسی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران تاکید نمود: سازمان حمایت از مصرف نمایندگان و ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مصوب مرغ را 204 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم اعلام نموده است.

وی اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار کشور و معاون مالی رییس جمهوری، زنجیره جوجه ریزی، فراوری، عرضه و کشتار عمده مرغ را به سازمان جهاد کشاورزی و توزیع را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها سپرده اند.

شمسی پور توضیح داد: به همین دلیل یک گروه کارشناسی با عضویت سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، دادگستری، استانداری و بازرسی، بر فرایند توزیع مرغ در بازار و جلوگیری از تخلف در این حوزه تشکیل و فعال شده است.

وی قیمت عرضه مرغ در چهارمحال و بختیاری را تاثیرپذیر از استان اصفهان دانست و یادآور شد: در روزهای گذشته قیمت مرغ در اصفهان تا 350 هزار ریال و در این استان تا 300 هزار ریال نوسان داشت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مرغداران متعهد شده اند تا به ازای دریافت سویا و سایر نهاده های دامی، مرغ فراوریی خود را با قیمت مصوب رسمی عرضه نمایند.

وی با اشاره به کمشدن خرید مرغ در بازار گفت:پیشتر روزانه 80 تن مرغ کشتار می شد که اکنون در یک دوره 30 تا 40 روزه به زیر 40 تن کاهش یافته است.

شمسی پور تاکید نمود: البته این میزان کشتار بدون احتساب مرغ مورد احتیاج شهرستان های بروجن، لردگان و خانمیرزا است.

وی اضافه کرد: برای تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری در 2 ماه گذشته 300 تن مرغ منجمد با قیمت 150 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم توزیع شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری توضیح داد: هم اکنون 120 تن مرغ منجمد دیگر با همان قیمت در بازار استان در حال توزیع است.

شمسی پور یادآور شد: 70 تن سهمیه جدید مرغ منجمد برای تنظیم بازار استان اختصاص یافته که به زودی توزیع می گردد.

به گزارش خبرنگاران، ظرفیت فراوری سالانه مرغ گوشتی در 213واحد مرغداری فعال استان 30 هزار تن است که فراوری گوشت سفید در این منطقه بیشتر از سرانه مصرف کشور است.

چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی افزون بر 979 هزار نفر است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2932

به "خبرنگاران قیمت مرغ در چهارمحال و بختیاری &zwnjنرخ واحدی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قیمت مرغ در چهارمحال و بختیاری &zwnjنرخ واحدی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید