خبرنگاران 140 هزار تست کرونا در لرستان انجام شده است

به گزارش یزد بلاگ، خرم آباد - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیش از 140 هزار تست کرونا در این استان اجرا شده که از این تعداد حدود 45 هزار مورد معادل 35 درصد آنها مثبت بوده است.

خبرنگاران 140 هزار تست کرونا در لرستان انجام شده است

محمدرضا نیکبخت شامگاه سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان در سطح نخست یا دوم کشور واقع شده است و روندی بسیار بد و نگران کننده است.

وی گفت: در روزهای گذشته بیش از نیمی از تست ها اجرا شده افراد مشکوک به کرونا مثبت بود که دلیل آن برگزاری آیین های عزا و شادی و شرکت در دورهمی ها و جدی نگرفتن این بیماری است.

وی با بیان اینکه در برخی شهرهای استان مراسم های چند هزار نفری برگزار می شود، ادامه داد: شرایط شیوع بیماری در برخی شهرهای لرستان فوق قرمز است.

نیکبخت با بیان اینکه این ویروس مرزهای سنی را نیز پشت سرگذاشته و با تغییر ژنتیکی خطرناکتر شده است، افزود: اکنون بسیاری از افراد جوان نیز مبتلا به این بیماری می شوند و افراد دارای بیماری های زمینه ای و مسن در معرض خطر جدی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با این بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی و محافظت شخصی، درخانه ماندن و دوری از تجمعات است، بیان نمود: زنده ماندن بهتر از گرسنگی است و مهمان نوازی ها نیز در شرایط کنونی جامعه باید فراموش شود زیرا برگزاری مهمانی ها قتلگاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ظرفیت بیمارستان های لرستان تکمیل شده و حتی برای بیماری های معمولی تخت خالی وجود ندارد و همه ظرفیت ها در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یک هزار تخت بیمارستانی لرستان برای درمان بیماران کرونایی قرار گرفته است، افزود: اکنون تمام بیمارستان های استان حتی بیمارستان های تامین اجتماعی و شفا در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته است و بیمارستان های ارتش نیز در حال آماده باش قرار گرفته اند.

نیکبخت گفت: اکنون میانگین آمار درگذشتگان بیماران کرونایی استان در 24 ساعت به 12 نفر رسیده و تعداد مبتلایان استان روزانه بالای 600 نفر است که از این مجموع حدود 180 نفر بستری می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه درصورت عدم رعایت هم استانیها آمار مرگ و میر در استان افزایش خواهد یافت، گفت: برگزاری هرگونه مراسم و حضور در تجمعات در استان جرم محسوب می شود و با این افراد برخورد قضایی خواهد شد.

46 هزار و 190 لرستانی تا 17 آبان به کرونا مبتلا شده و از این تعداد 917 نفر جان باخته اند و شرایط این استان از نظر شیوع ویروس قرمز است.

پنج شهرستان دلفان، الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت در شرایط فوق حاد شیوع کرونا هستند و محدودیت های آنها از جمله تعطیلی بازار و ادارات همچنان برقرار است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2680

به "خبرنگاران 140 هزار تست کرونا در لرستان انجام شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 140 هزار تست کرونا در لرستان انجام شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید