چالش دولت بایدن با فروکش کردن خوشبینی نسبت به واکسن کرونا

به گزارش یزد بلاگ، تارنمای هیل نوشت: خوشبینی ناشی از تایید مجوز استفاده از نخستین واکسن های کووید-19 در آمریکا کاهش یافته است و این امر می تواند به معنای مشکلاتی باشد که دولت جو بایدن با آن روبرو است.

چالش دولت بایدن با فروکش کردن خوشبینی نسبت به واکسن کرونا

این تارنمای آمریکایی امروز پنجشنبه نوشت: شمار مرگ ناشی از ویروس کرونا در آمریکا به 80 هزار نفر در ماه ژانویه رسیده و آن را به مرگبارترین ماه در این کشور تبدیل نموده است.

این فشار جدید همچنین دانشمندان را نگران نموده است؛ نگرانی که شامل ویروس جهش یافته در انگلیس می گردد که شدت سرایت و احتمالا میزان کشندگی آن بیشتر از ویروس های قبلی است.

روز چهارشنبه، راشل ولنسکی رئیس جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا گفت، فرایند کنونی نشان می دهد شمار جانباختگان کرونایی در آمریکا تا 20 فوریه (2 اسفند) به 500 هزار نفر خواهد رسید. تا به امروز بیش از 424 هزار نفر از مردم آمریکا در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

ثبت نام برای دریافت واکسن مسائلی را در آمریکا ایجاد نموده است و مقامات ایالتی از فقدان شفافیت درباره این که چه تعداد واکسن در چه بازه زمانی در اختیار خواهند داشته شکایت دارند.

هر چند تنها یک هفته از روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا می گذرد و از لحاظ منطقی نمی توان دولت را به دلیل بسیار از مسائل کنونی مقصر دانست اما چنین مسائلی در اقتصاد بازتاب یافته و سرنوشت سیاسی بایدن را تهدید می نماید.

رونق خرده فروشی ها در دو ماه گذشته پایین تر از سطح انتظارات بوده است. گزارش ماهانه جدید درباره بیکاری در آمریکا نشان می دهد که برای اولین بار در 8 ماه گذشته این کشور با کاهش اشتغال در ماه دسامبر روبرو بوده است.

هر گونه وخامت بیشتر اوضاع می تواند سرمایه سیاسی بایدن را با سرعت بیشتری نابود کند.

این امر می تواند دولت بایدن را در طولانی شدن وخامت اقتصادی مقصر بشناسد همان طوری که محبوبیت باراک اوباما در اولین دوره ریاست جمهوری اش پایین آمد. کاهش محبوبیت اوباما به دلیل بحران اقتصادی بود که در دولت قبلی بروز نموده و به مشاغل لطمه زده بود.

اکنون توافق بر این است که رونق سریع اقتصادی در آمریکا بشدت بعید است.

بایدن با پیشنهاد بسته نجات 1.9 تریلیون دلاری کوشش هایی را برای جبران تاثیرات اقتصادی کرونا بکار بسته است اما این پیشنهاد که شامل پرداخت مستقیم 1400 دلار برای میلیون ها آمریکایی و ارتقای حداقل دستمزد به 15 دلار در ساعت است با آینده ای نامعلوم در کنگره روبرو است.

جن ساکی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز سه شنبه به خبرنگاران گفت بایدن در پیشنهاد واکسیناسیون یک و نیم میلیون به جای رقم قبلی بیان شده به میزان یک میلیون نفر، به طور معین آن را به عنوان هدف معین ننموده است. او در واقع نگفت که هدف جدید این است بلکه تنها امیدواری نموده که بتوان بیشتر از این تعداد را واکسینه کرد.

بایدن مدعی است که 300 میلیون آمریکایی می توانند تا ابتدای پاییز واکسینه شوند از یک جهت این موضوع خوشبین کننده است اما همچنین تاکید دارد که به چه زمان طولانی احتیاج خواهد بود تا زندگی یا اقتصاد باز هم به روال عادی خود بازگردد.

مردم آمریکا با وجود واکسن کرونا خوشبین نیستند. نظرسنجی موسسه یوگاو و اکونومیست که روز چهارشنبه منتشر شده نشان داده که فقط 17 درصد آمریکایی ها بر این باورند که بدترین بخش همه گیری پشت سر گذاشته شده است. تقریبا دو برابر این تعداد (31 درصد) بر این باورند که همه گیری کرونا وخیم تر خواهد شد.

دو سوم از آنها گفتند که اکنون در بدترین بخش جنگ با کرونا بسر می برند.

ممکن است فرایند واکسیناسیون در آمریکا بهتر گردد و جهش ویروس جدید تاثیرات کمی بر جای بگذارد و با کاهش تهدید سلامت اقتصاد بهتر گردد اما فعلا همه این مسائل در شرایط نامعلومی بسر می برند.، ایرنا

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3307

به "چالش دولت بایدن با فروکش کردن خوشبینی نسبت به واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش دولت بایدن با فروکش کردن خوشبینی نسبت به واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید